René van der Vlugt

René van der Vlugt

Marketing directeur

Het liefst zie ik mijzelf als een verbinder: van ideeën met mensen, van nieuwe mogelijkheden met organisaties. Ik ben iemand die denkt in kansen en niet in problemen; voor mezelf en voor anderen.

Achtergrond

Bij Microsoft, waar ik 20 jaar gewerkt heb, heb ik van dichtbij meegemaakt hoe technologie mensen en organisaties kansen heeft geboden. Ik heb vele mensen en organisaties mogen inspireren met een andere, slimmere manier van werken (Het Nieuwe Werken) en mee mogen denken wat digitale transformatie kan betekenen. Niet alleen in Nederland, dat internationaal toch wel gezien mag worden als de bakermat van Het Nieuwe Werken, maar ook internationaal. Vanuit Redmond, WA (Microsoft Corp.) heb ik bijna zes jaar lang wereldwijd mogen werken op het snijvlak mens en techniek.

Terug in Nederland heb ik een navigerende rol gespeeld voor Microsoft en klanten van Microsoft rondom de transitie naar de cloud. Wellicht de mooiste opdracht die ik heb mogen leiden is de herdefiniëring van het nieuwe werkplek concept waarin de fysieke wereld (gebouw), mentale wereld (mens) en digitale wereld samen komen. Een customer hub waar optimaal samengewerkt kan worden met klanten en collega’s op een hybride basis, maar ook een smart building waar digitale bouwstenen zorgen voor efficiënte operatie, een optimale bezoekerservaring en maximaal comfort.

Denkend vanuit deze “employee experience” inspireer ik mensen en organisaties holistisch te kijken naar de mogelijkheden die nieuwe technologieën bieden. Alles vanuit de overtuiging dat harder werken niet de oplossing is: slimmer werken juist wel!

Mijn grote interesse ligt op het vlak van business, strategie, innovatie, processen en verandering. Ik wil het elke dag graag beter doen dan de vorige, met de klant als uitgangspunt. Wat moet er verbeterd of bedacht worden om het morgen beter te doen dan vandaag. Of dit nu nieuwe producten, diensten, andere procedures, werkmethoden of combinaties daarvan zijn. Ik weet mensen te binden, te enthousiasmeren en te motiveren om resultaten met elkaar te bereiken.

Ervaring & expertise

20 jaar ervaring in verschillende (management) rollen bij Microsoft in Nederland en wereldwijd op het gebied van werkplektechnologie, digitale transformatie en marketing.

Voor verschillende (internationale) organisaties gewerkt als strategie-consultant en interim-change manager (werkplek, employee experience en business transformatie).

Spreker op diverse evenementen en auteur (Workplace Decoded, 2020).

Passie

Mensen en organisaties helpen het maximale te bereiken door technologie en door te inspireren hoe er slimmer gewerkt kan worden in plaats van harder.

Rollen die ik graag vervul

Inspirator, versneller van verandering, omdenker/meedenker.  Programma’s (en projecten) die vragen om een holistische aanpak waarbij IT en de business gezamenlijke ambities hebben. Vraagstukken waar complexiteit simpel gemaakt moet worden.

Goed om te weten

In mijn vrije tijd ben ik vaak te vinden in de sportschool of tennis- of padelbaan.

Scroll naar boven