Workshop Digitale Schoonmaak

In één dag een actieplan

Start het nieuwe jaar met een digitale schoonmaak

Veel organisaties hebben hybride werken omarmd. Toch zien wij in de praktijk dat veel organisaties het informatiebeheer nog onvoldoende op orde hebben. Er zijn vragen over waar informatie veilig op te slaan, hoe informatie te delen, te voldoen aan wet- en regelgeving en de rest van de organisatie hierin mee te krijgen. Voor veel IT managers, informatiemanagers en beheerders is dit de uitdaging.​

In een workshop van één dag helpen we jou versneld te komen tot een actieplan voor een digitale schoonmaak.

Waarom een digitale schoonmaak?

Informatie goed opslaan

Informatie eenvoudig vindbaar en deelbaar maken

Veilig werken

In controle zijn op welke informatie met wie gedeeld wordt

Slimmer samenwerken

Samen werken aan dezelfde documenten en altijd de juiste versie van het document

In één dag een actieplan voor een digitale schoonmaak?

Onze aanpak

In onze digitale schoonmaak workshop bij jullie op locatie nemen we je stap voor stap mee om te komen tot een plan van aanpak voor jouw organisatie .

Databronnen in kaart brengen

Aan de hand van een checklist leggen we vast welke databronnen en welke informatie waar is opgeslagen. De bronnen binnen een organisatie zijn vaak heel divers.​

Databeleid bepalen

Middels een aantal best practices en klantervaringen gaan we dieper in op hoe jouw organisatie om moet gaan met naleving van de bepaalde informatiearchitectuur en wet- en regelgeving..

Voorbereiden op de datamigratie

Op basis van een checklist bepalen we welke acties van belang zijn bij de uiteindelijke migratie. Ook geven we je inzicht in de verschillende migratietooling die beschikbaar is. ​

Werkafspraken maken

Samen bepalen we werkafspraken om de nieuwe informatiearchitectuur optimaal te houden, zodat naar de toekomst toe informatie veilig kan worden opgeslagen, eenvoudig kan worden gevonden en gedeeld om zo hybride werken te optimaliseren.

Aan de slag

Stap vijf noemen we ook wel ‘De digitale schoonmaak’. Het is de laatste en belangrijkste stap in dit hele proces. Op basis van best practices van andere klanten geven we je enkele waardevolle tips hoe je dit in jouw organisatie het beste kunt aanpakken. Afdeling per afdeling.

Ja, ik wil een workshop!

Privacy(Vereist)
Scroll naar boven