Casper Nieuwenburg

Consultant

`Succesvolle digitale verandering begint bij de mens`

Vanwege mijn ervaring op techniek, trainer, projectmanager en adoptieconsultant, en de daarbij behorende variërende werkzaamheden, zie ik snel de noodzaak van verandermanagement. Dit begint bij de basisprincipes. Ik organiseer workshops en feedbacksessies om inzichten van mijn klanten en collega´s te verzamelen en hen te betrekken bij komende veranderingen. Daaruit bepaalden we een visie en een plan van aanpak. Deze aanpak zorgde voor betere acceptatie en effectiviteit gedurende het proces waarbij ik de klant zo veel mogelijk probeer te ontzien in het gehele verandertraject en zo een soepele, stressvrije oplevering te realiseren.

Achtergrond

Mijn carrière begon op de klantenservice waar ik dagelijks direct contact had met klanten. Deze ervaring leerde me hoe belangrijk het is om goed te luisteren. Toen ik coördinator werd van een team werd het nog belangrijker om naar gebruikersfeedback te luisteren. Gebruikers zijn de voelsprieten van een organisatie en spelen een cruciale rol in elk adoptietraject.

Doelen

Mijn doel voor de gebruikers van elk adoptie traject is het beantwoorden van de vragen: What’s in it for me? Wat gaat er veranderen en waarom? Wat wordt er van ons verwacht en hoe zullen wij hierbij geholpen worden?  Met het beantwoorden creëren wij duidelijkheid en vermindert onrust.

Dit ligt voor de organisatie net wat genuanceerder. Daar ligt het doel om ervoor te zorgen dat gebruikers de nieuwe technologie effectief gebruiken door het maximale uit de functies te halen, wat resulteert in meer efficiëntie. Klanten worden hierdoor sneller en effectiever geholpen, wat leidt tot een hogere ‘klanttevredenheid’.

Scroll naar boven