Michiel Willemse

InspiratorAlgemeen directeur

Ik zie mijzelf binnen Adoptify het liefst als inspirator voor klanten en collega’s. Als ondernemer ben ik verantwoordelijk voor de commercie en bedrijfsvoering. Maar ik ben vooral vader van drie super dochters en man van de mooiste vrouw van de wereld.

Achtergrond

Sinds mijn 4de levensjaar ben ik commercieel actief, door mijn overtollige Playmobil te verkopen in de etalages van mijn ouders winkels. Vanaf toen heeft sales en marketing mij nooit meer losgelaten en is mijn gevoel voor ondernemerschap verder ontwikkeld.

Na mijn HEAO studie heb ik 10 jaar gewerkt voor Microsoft in verschillende internationale sales en marketing managementfuncties. Tijdens deze jaren heb ik erg veel geleerd. Door een management development programma heb ik mijn Nima-C en MBA diploma’s behaald.

In 2004 ben ik gestart met ondernemerschap. Sindsdien in verschillende verbanden en constructies (mede) eigenaar geweest van diverse ICT consultancy organisaties (binnen het Microsoft ecosysteem) met een omvang van 15 tot 150 personen.

Passie

Helaas gebruiken we slechts 10% van de innovatie die beschikbaar is. De mens is vaak de vergeten factor binnen digitale transformatie.

Werken kan volgens mij veel productiever, slimmer en leuker. Samen met mijn collega’s zorgen wij dat organisaties versnellen met Microsoft technologie en nieuwe manieren van werken omarmen.

Ervaring & expertise

  • Ik ben 10 jaar manager geweest binnen Microsoft Benelux en EMEA.
  • Verschillende jaren als strategie-consultant en interim-change-manager gewerkt.
  • Mede-eigenaar van verschillende start-ups.
  • Inmiddels meer dan 15 jaar ervaring als ondernemer en directeur.

Studie & Certificering

  • MBA
  • HEAO
  • Nima-C 
  • Prosci

Goed om te weten

Ik ben groot fan van fietsen en skiën. Het aantal fietsen (#5) is bij mij thuis dan gelukkig ook groter dan het aantal vrouwen (#4), maar dan moet ik Juul onze hond niet meetellen.

Mijn levensmotto: ‘zonder wrijving geen glans en zonder avontuur geen leven!’

Scroll naar boven